Wie zijn wij?
HuisWerkCafé Groningen staat onder leiding van David Verrijk en Roos Visser. Samen hebben wij ruim 35 jaar onderwijservaring . Die ervaring hebben wij grotendeels mogen opdoen op de tweetalige afdeling van de Groningse Schoolvereniging waar wij momenteel beide ook nog werkzaam zijn.
Ik ben David en werk 25 jaar in het onderwijs. Na een aantal jaren in het basisonderwijs te hebben gewerkt kwam ik erachter dat mijn uitdaging vooral in de bovenbouw lag. Met veel plezier werk ik sinds 9 jaren in groep 8. Vanuit deze functie heb ik veel contacten met middelbare scholen en ben ik goed op de hoogte van het reilen en zeilen rondom de spannende en grote overstap naar de middelbare school. Ik snap kinderen van deze leeftijd erg goed en zij snappen mij ook.
Daarnaast coach ik studenten die bij ons op school stage lopen en begeleid ik al langere tijd middelbare scholieren die wat extra hulp kunnen gebruiken.
Ik ben Roos en ik ben inmiddels 12 jaar werkzaam in het onderwijs. Na het volgen van de lerarenopleiding heb ik ervaring in alle groepen van de basisschool opgedaan. Na jarenlang groep 3 les te hebben gegeven, waar de basis van het schoolse leren ligt, ben ik momenteel leerkracht van groep 5. Sinds een aantal jaren gebruik ik mijn onderwijservaring ook bij individuele begeleiding en bijlessen voor kinderen. Een vorm die mij enthousiast maakt en veel positieve energie geeft.
Waarom HuisWerkCafé Groningen?
Aandacht en energie voor het welbevinden van de leerling. Heel belangrijk, vinden wij. Want pas als je in een vertrouwde omgeving bent en je op je gemak voelt kun je optimaal tot leren komen. HuisWerkCafé Groningen is een toegankelijke plek waar leerlingen zich welkom en thuis voelen.
Groots in kleinschaligheid: bij ons werken maximaal 7 leerlingen tegelijk aan hun huiswerk, zodat er door ons veel individuele aandacht geschonken kan worden.
De begeleiding wordt uitsluitend door ervaren leerkrachten uitgevoerd.
Een kleinschalige organisatie met vaste gezichten zorgen ervoor dat we de leerling echt zien! Een structurele onderlinge overdracht en terugkoppeling naar ouders (en indien nodig naar de school) dragen hier ook aan bij.
We hebben veel ervaring in het begeleiden van leerlingen met diverse leerproblemen en achtergronden.
Leerlingen met een internationale afkomst, die door de taalbarrière thuis niet altijd de begeleiding kunnen krijgen die zij nodig hebben, zijn van harte welkom. Desgewenst voeren wij gesprekken met ouders in het Engels.
Is er meer aan de hand?
Indien de hulpvraag verder gaat dan de begeleiding die wij kunnen bieden of wij merken op dat er een andersoortige aandacht nodig is dan staan wij in nauw contact met een psycholoog, een MRT-er, creatief therapeut en logopedist.
Ervaringen
“HuisWerkCafé is een fijne werkplek en er is een fijne sfeer. Je mag altijd vragen stellen en er wordt rekening met je gehouden. Als het nodig is dan wordt de inhoud van de les aan je aangepast. Je krijgt drinken en wat te eten als je trek hebt en als je aangeeft dat je een pauze nodig hebt dan krijg je die. Ik vond het ook leuk dat we ook praatten over dingen die je leuk vindt of hebt gedaan. Ik voelde me wel op mijn gemak.”
O.
12 jaar
“Onze zoon heeft dyslexie en daardoor moeite met de spellingsregels en lezen van teksten. Tijdens de wekelijkse sessies heeft Roos hem gestructureerd geholpen de regels onder de knie te krijgen. Met duidelijke uitleg, die aansluit op de lesmethode van school, heeft hij snel stappen vooruit gezet. Onze zoon is altijd met plezier naar de bijles gegaan en kwam er altijd vrolijk van terug. De lessen hebben goed geholpen; zijn cito scores op taal gebied zijn enorm gestegen.”
Ouders van Camiel
12 jaar
“We zijn erg tevreden met de begeleiding. Onze dochter is goed vooruit gegaan en voelt zich veel zekerder!”
Moeder van Vera
13 jaar